reklama

Profesionálne nezvládnuté...

V médiách sa objavilo vyjadrenie ministerstva životného prostredia, že obchod s emisiami bol profesionálne nezvládnutý. Milá reflexia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám rád také vynaliezavé slovné spojenia, ktoré sa okamžite vryjú do pamäti.
V minulosti som s obdivom sledoval ako si ľudia osvojili výraz "konsenzus", alebo "našiel som to na mojom stole", či "s pravdepodobnosťou blížiacou sa istote".

Obdivujem vynaliezavosť autorov takýchto slov, ktoré čosi naznačujú, ale k ničomu nezaväzujú... V prípade potreby sa autor môže ľahko vykrútiť ak by ho voľakto chcel usvedčiť, že jeho slová mali čosi znamenať. Schopnosť vymýšľať takéto perly ducha občas stavajú ich autorov do role výnimočných, chytrejších, múdrejších, skúsenejších, niekedy aý nadradených.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Častokrát si ale s pocitom smútku uvedomujem, že títo ľudia sú skôr len takí obyčajní tlčhubovia, ktorí sa len pokúšajú prekrývať isté medzery v ich intelekte, profesionalite, alebo v ich ľudskej úrovni. Obávam sa, že schopnosť týchto ľudí vymýšľať takéto originálne "hlášky" ďaleko predbieha iné ich profesionálne či intelektuálne kompetencie.

Spomínam si, ako som kedysi ako mladý inžinier mal jedného šéfa, ktorý bol na funkcii o 3 stupne vyššej odo mňa. Často sme kvôli pracovným problémom spolu komunikovali priamo. Z jeho nezabudnuteľnej zbierky bonmotov sa mi navždy do pamäti vryli jeho slová: "noooo takto, aby ste konečne pochopili...". Takto častoval tých, ktorým chcel ulázať svoju bohorovnosť.
Po niekoľkých rokoch som sa prepracoval postupne trochu vyššie aj ja. Ten môj silácky šéf medzitým už bol v dôchodkovom veku a istý čas nadsluhoval. Nakoniec prišiel deň, keď som bol vymenovaný na funkciu, ktorú predrým vykonával on.
V pondelok ráno som teda prišiel na svoje nové pôsobisko - do svojej kancelárie, v ktorej ale dočasne sedel on. No... doteraz si pamätám, ako si chvatom pakoval svoje papiere a ako cúvajúc a klaňajúc mi vyprázdňoval kanceláriu. Naozaj, cúval a klaňal sa mi.
Nemal som pocit víťazstva. Skôr ma napadlo, že ak by bol naozaj taký skvelý, ako to svojimi slovami vnucoval v časoch, keď mal moc danú svojou funkciou, nemusel by hrať takúto smutne smiešnu komédiu. Vtedy ma napadlo, že asi aj sám dobre vie, ako to s tou jeho profesionalitou je v skutočnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na tento môj zážitok som si spomenul aj teraz, keď páni z ministerstva životného prostredia pripustili, že obchod bol profesionálne nezvládnutý.

Ja by som trošku poopravil ich slová. Povedal by som, že konkrétni ľudia svoju prácu profesionálne nezvládli.

Ja viem, istotne mnohých ľudí napadlo, že mali zadanie od vplyvných podnikateľských skupín a politickú podporu pri svojom konaní. A že konali istým sôsobom nesvojprávne.
O tejto donebavolajúcej zlodejine sa zmienim inokedy na tomto mieste.

Zaráža ma však jedna vec.
Tá zlodejina sa mohla uskutočniť len vďaka tomu, že sa na patričných miestach zišli osoby so silným politickým zázemím. Áno, som si istý, že táto drzá transakcia nemohla ujsť pozornosti predstaviteľov vládnych strán. Veď tí priam poľujú po príležitostiach, kde sa dá niečo urvať z našich spoločných peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sa teraz pýtam sám seba a odporúčam to isté urobiť aj Vám:

Kde sa stala chyba, keď nám vládnu tárajovia s pochybným intelektom, neprofesionáli, ba aj cynickí zlodeji?

Napriek tomu, že som v parlamentných ani iných voľbách nedal svoj hlas nikomu z nich, mám pocit, že my všetci, čo teraz nadávame, či píšeme takéto blogy, by sme si mali priznať:

proces volieb sme profesionálne nezvládli...

Pavel Kóňa

Pavel Kóňa

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor vedie spoločnosť Team Tuning Zoznam autorových rubrík:  politikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu